Thursday, May 8, 2008

retro

***
Orla Kiely stationary
***


***
retro pictures from modernfred via flickr.com
***
Lately I have totally been into retro stuff. I keep seeing fun retro stuff everywhere and some of it just seems so much fun. Takes you back to your childhood I guess. Retro style modernized. Sounds good. :)
***
Vuonna 1976...
... Lasse Viren voitti olympiakultaa 10000 ja 5000 metrillä Montrealissa
... Englannin kuningatar Elisabet II vieraili Suomessa
... Jääkiekon SM-liigan voitti TPS
... Tapani Kansa lauloi hitin "R-A-K-A-S"
... Riitta Väisänen kruunattiin Miss Euroopaksi
... Björn Borg voitti ensimmäisen Wimbledon mestaruutensa
... Microsoft-niminen yhtiö rekisteröitiin New Mexicossa
... Ensimmäiset Visa-luottokortit otettiin käyttöön maailmalla (hi hii)
... Jimmy Carter valittiin Yhdysvaltain presidentiksi
... Parhaan elokuvan Oscar-palkinnon sai Rocky
... suosittuja lauluja olivat Daddy Cool/Boney M. ja Dancing Queen/Abba
... elokuvalipun keskihinta oli 1,5 euroa
... suomalaisista kotitalouksista 5% omisti astianpesukoneen ja 55% omisti auton
... Aku Ankka -lehti täytti 25 vuotta
(kopsasin tan listan Tanya/Villa Kanerva blogilta... hope you don't mind Tanya...)
***
Mina muistan!!! Olin 8/9v.
Tapani Kansan R-A-K-A-S:ta laulettiin kavereiden kanssa kurkku suoralla. Seka Boney M:aa ja Abbaa. :D
***

3 comments:

  1. Hih, ma olin silloin vasta 6v, mutta tykkasin etta Tapani Kansa oli iiiiihana! Taiteilin aitini reisipituisilla tekonahka saappailla, nilkkojen nyrjahtamisenkin uhalla, vanhaan ikkunaverhoon kietoutuneena muka laulaen kans Boney M:aa... Tosin niihin aikoihin mulla oli myos "koira" (aitini vanha turkiskaulus) nimelta "Illodin", ja nakkelin parvekkeelta lelujani alas alamaisilleni, ts. pihan muille mukuloille, joten taisin olla hiukka syyntakeeton. Voi pyha sylvi sentaan.

    ReplyDelete
  2. Ossi oli joskus salaa tilannut mun kännykkään soittoääneksi ton R-A-K-A-S-biisin ja mä olin ihan tajuttoman nolona kun se alkoi soimaan täysiä joskus bussissa, en aluksi tajunnut, että on mun puhelin!!!!! Kyllä hävetti :D

    ReplyDelete
  3. stina: :D

    suvi: :D Mainio juttu!! :D

    ReplyDelete

Thank you for taking the time to comment! :)