Monday, August 13, 2007

calgary zoo & banff




Muutama kuva meidan lomalta. Jay ja Sienna Calgaryn elaintarhassa (siella oli ihania kukkia joka puolella, kasvihuone jossa oli kaktuspuutarha ja trooppinen puutarha joka oli taynna perhosia), Sienna ystavystyi Banff:ssa karhun kanssa, mina ja Sienna Banff:ssa joen rannalla.
Elaintarhassa oli tosi kivaa. Kaveltiin siella tuntikausia. Oli ihana nahda miten Sienna tykkasi kaikista elaimista. Elefantit taisi olla sen lempparit. Oli juuri sopivan viilea paiva, ei tarvinnut vasahtaa helteessa. Meidan hotelli oli muuten tosi kiva mutta sanky oli tosi epamukava ja herasin joka aamu selkakipuun. Siitakohan nyt sitten johtuu etta mun alaselka (sacrum alue) on aivan alyn kipea tanaan. Hyva kun pystyn liikkumaan vaikka otinkin kipulaaketta.
Torstaina ja perjantaina oli suunnitelmissa sitten Banff:n meno ja siella patikointi. Olin ostanut kirjan jossa on selostusta kaikista kavely/patikointi lenkeista ja olin valinnut sellaiset joihin voitaisiin menna Siennan kanssa. Olin tosi innoissani paasta luontoa ihailemaan. Mutta lo and behold, saa ei sitten suosinutkaa ulkona oloa. Molemmat paivat oli tosi kylmia ja sateisia. Torstaina sitten vaan kierreltiin Banff:n turistikaupoissa ja sen sellaista. Perjantaina kaytiin vaan Calgaryn isoimmassa ostarissa ostoksilla. Etsittiin Siennalle syystakkia kun tuo vanha on jo liian lyhyt sille. Siennalle tuli ostettua uusia vaatteita iso laja ja minulle kolme kirjaa. Siinapa meidan ostokset olikin. Autoreissut oli aina kivat kun Siennaa piti viihdyttaa (mina, Jay ajoi) joko kutittamalla reisia tai laulamalla tuntikausilla omasanoittamaa laulua. Ssaveleen "wheels on the bus" mutta vaihdoin sanat aina: "We went to the Calgary Zoo... and we saw a big hippo" tai "Sienna has such a cute bellybutton... and in Finnish it's called napa." jne. Kiva reissu oli vaikka saa pilasikin suunnitelmat Banff:ssa. Oli vaan ihana viettaa leppoisaa aikaa yhdessa. Sienna "ratsasti kamelilla" kovasti (Jayn olkapailla). Juoksi niin ihanasti ostareilla. Sen peppu heiluu niin. Voi kun nakisitte! Ihana juoksutyyli!! En voinut muuta kuin hokea "she's soooo cute!". Hotellissa katsottiin Jayn kanssa leffa laptop:lla kun Sienna nukkui. Hauska leffa muuten: The Astronaut Farmer (Billy Bob Thornton). Ihana oli tulla taas kotiin reissun jalkeen ja nukkua omassa sangyssa. Tuntui kuin oltaisiin oltu poissa yli viikon vaikka olikin pikareissu. Kylla oon muuten niin alyn vasy tuossa kuvassa. Nakyy etta vahan oon nukkunut kuukausikausiin jo. Kylla pitaisi oppia menemaan ajoissa nukkumaan!! Yopollo oon. Niin, ja mun hiukset on edelleen kovin plaah kun kasvatan niita mun viime kerran hiustenleikkaus disaster:sta. Varikin ei oo mita haluan. Mun kampaaja ei oikeen tajua aina miten haluan mun hiukset. Halusin kokeilla tosi tummia hiuksia valilla mutta se tekee niista vaan tollaset "keskitummahkot, karamellin variset". Taidan tulla blondiksi taas ensi kerralla. Tuskin jaksan odottaa etta mun hiukset kasvaa tasapitkiksi taas.

3 comments:

  1. Kiva reissu teillä ollut säästä huolimatta :) Mikset kampaajalla näytä suoraan värikartasta minkä väriset hiukset haluat, menis ainakin perille? :P Musta sulla on aina niin kivat raidat.

    ReplyDelete
  2. No kun mun kampaaja tulee aina mun luokse varjaamaan mun hiukset ja se ei tuo mukana kuin muutaman varin sen mukaan mita olen puhelimessa sanonut. Mutta ehka yritan viela yhden kerran tummempaa ja jotenkin saan valitettya sille miten tummaksi haluan. Tuo karamelli vari oli kiva kun sita oli vaan vahan hiuksissa mutta viime kerralla Jordan taisi laittaa sita enimmakseen ja nyt sita on liikaa. Kommunikaatiota kampaajan kanssa...

    ReplyDelete
  3. Tässä Ossin siskon sivut, sillä on nyt just näyttely meneillään. Käyppä katsomassa miten kivoja kalusteita tekee vanhoista :) http://www.uusio.fi/

    ReplyDelete

Thank you for taking the time to comment! :)